«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

نگاهی به سریال های در دست ساخت برای توزیع در شبکه نمایش خانگی | دوران رونق سریال سازی

  • کد خبر: ۱۳۳۳۶۲
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
نگاهی به سریال های در دست ساخت برای توزیع در شبکه نمایش خانگی | دوران رونق سریال سازی
از ابتدای امسال سریال‌های مختلفی از طریق پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی در دسترس مردم قرار گرفته است؛ سریال‌هایی در ژانر‌های مختلف که پخش برخی از آن‌ها به پایان رسیده است و پخش برخی دیگر همچنان ادامه دارد.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ «بی گناه»، «جیران»، «خون سرد»، «پوست شیر»، «یاغی»، «شبکه مخفی زنان»، «روزی روزگاری مریخ»، «آنتن»، «آفتاب پرست»، «شهرک کلیله ودمنه»، «رازبقا»، «نوبت لیلی»، «جادوگر» و برنامه «مهمونی» از جمله آثاری هستند که در هفت ماه گذشته مهمان خانه مخاطبان بوده اند. به نظر می‌رسد تا پایان امسال و با اتمام پخش برخی از این مجموعه ها، پخش سریال‌های دیگری هم آغاز شود.

مجموعه‌هایی که این روز‌ها مراحل تولید و پیش تولید خود را پشت سرمی گذارند و می‌توانند همچنان بازار سریال‌های شبکه نمایش خانگی را گرم نگه دارند، به ویژه در روز‌هایی که تلویزیون و سینما چندان موفق عمل نمی‌کنند و در جذب مخاطب دچار مشکل هستند. در ادامه نگاهی داشته ایم به برخی آثار که ساختشان رسانه‌ای شده است و احتمالا در روز‌ها و ماه‌های آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

اقتباسی از رمان سیمین دانشور

سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار یکی از مجموعه‌هایی است که شاید بسیاری از مخاطبان انتظار پخشش را می‌کشند؛ اثری اقتباسی از رمان مشهور و محبوب سووشون به قلم سیمین دانشور که محمدحسین قاسمی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

براساس برخی اخبار منتشر شده تصویربرداری مجموعه در باغ عفیف آباد شیراز چندماهی است شروع شده است و بازیگرانی، چون بهنوش طباطبایی، میلاد کی مرام و هوتن شکیبا جلوی دوربین رفته اند. آبیار نیز پیش از این درباره فیلم برداری «سووشون» در شیراز چنین گفته بود: «در واقع هدف ما این بود که معماری بنا‌ها و اتمسفر زیبای شیراز در سریال نشان داده شود. چون از نظر من شهرک‌های سینمایی در تهران برای نمایش تهران قدیم ساخته شده اند.»

دوران رونق سریال سازیسریال «سووشون» ساخته نرگس آبیار

سریال سینماگر خراسانی

نیما جاویدی، سینماگر خراسانی، نیز که پیش از این دو فیلم سینمایی «ملبورن» و «سرخپوست» را جلوی دوربین برده بود، چندی است ساخت اولین سریالش به نام «آکتور» را کلید زده است. با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود فیلم برداری این سریال تا آذرماه به پایان برسد، احتمالا باید به زودی منتظر توزیع آن در پلتفرم‌ها باشیم. «آکتور» داستانی متفاوت با دیگر مجموعه‌های پخش شده را روایت می‌کند و درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که زندگی شان دستخوش ماجرا‌هایی پیچیده می‌شود.

در واقع چند جوان در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیر هستند، ناچارند برای گرفتن حقشان با جریان‌هایی درگیر شوند. نوید محمدزاده که پیش از این در فیلم «سرخپوست» جلوی دوربین جاویدی رفته، در سریال «آکتور» هم با این سینماگر همکاری داشته است. هستی مهدوی فر، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، گلاره عباسی و هومن برق نورد هم از دیگر بازیگران این سریال هستند.

سومین تجربه سریال سازی سهیلی زاده

حسین سهیلی زاده یکی از فعال‌ترین فیلم سازان در عرصه سریال سازی است. او که تجربه ساخت چندین سریال موفق مانند «فاصله ها»، «دلنوازان» و «آوای باران» را برای تلویزیون در کارنامه دارد، بعد از ساخت سریال‌های «مانکن» و «ملکه گدایان» برای شبکه نمایش خانگی به سراغ ساخت سومین اثرش برای این مدیوم به نام «عقرب عاشق» رفته است؛ سریالی در فضای درام، تخیلی و فانتزی که قرار است به زودی در نوبت پخش قرار بگیرد.

البته در صحبت‌های عوامل سریال بیان شده است «عقرب عاشق» غیر واقعی نیست بلکه بخشی از آن در ژانر تخیلی و بخشی در ژانر اجتماعی است که معضلاتی مانند حسد، دروغ و... را در بر می‌گیرد. محمدرضا فروتن، آرمان درویش، ساقی حاجی پور، سیاوش خیرابی، متین ستوده.
رضا بهبودی و شقایق فراهانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال بیست قسمتی به ایفای نقش می‌پردازند.

دوران رونق سریال سازیسریال «عقرب عاشق» ساخته حسین سهیلی زاده

«آمستردام» در نوبت پخش

سریال «آمستردام» به کارگردانی مسعود قراگوزلو و تهیه کنندگی مرتضی شایسته مدتی است که در شبکه نمایش خانگی آماده پخش است، اما مشخص نیست به چه علتی هنوز در فهرست پخش پلتفرم‌ها قرار نگرفته است. این سریال موضوع اجتماعی عاشقانه دارد و داستان چند دوست را روایت می‌کند که درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شوند و سرنوشت مسیر متفاوتی را برایشان رقم می‌زند. هنگامه قاضیانی، هنرمند مشهدی، درکنار دیگر بازیگران، چون مهدی پاکدل، شهرام حقیقت دوست، مینا ساداتی، مجتبی پیرزاده، نسیم ادبی، رؤیا جاویدنیا و مهدی سلطانی سروستانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد.

همکاری دوباره بهرام توکلی و سعید ملکان

سریال «مترجم» از جمله تولیدات نماواست که تصویربرداری اش سال گذشته آغاز شده است.
سعید ملکان تهیه کنندگی «مترجم» و بهرام توکلی کارگردانی آن را برعهده دارد. این دو پیش از این در آثاری، چون «روز صفر»، «غلامرضا تختی»، «تنگه ابوقریب»، «آسمان زرد کم عمق» و «اینجا بدون من» با یکدیگر همکاری داشته اند.

داستان سریال «مترجم» با بازی صابر ابر درباره یک مترجم جوان است که در شغلش مسیر‌های تازه‌ای کشف می‌کند. رفتن در این مسیر‌های پرپیچ وخم باعث می‌شود تا او به رازی خانوادگی پی ببرد که بر زندگی و آینده خود و خانواده اش سایه می‌اندازد؛ سایه‌ای که می‌تواند آرامش یک شهر را تهدید کند.

دوران رونق سریال سازیسریال «مترجم» ساخته بهرام توکلی

«پدر گواردیولا» با ۳ بازیگر خراسانی

سریال پدر گواردیولا اولین تجربه سعید نعمت ا... در شبکه نمایش خانگی است که با توجه به پایان مراحل تولیدش انتظار می‌رود به زودی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. از آثار نعمت ا... می‌توان به سریال‌های تلویزیونی «عقیق»، «برادر جان»، «پشت بام تهران»، «مدینه» و «زیر پای مادر» اشاره کرد. «پدر گواردیولا» از سریال‌ها پربازیگر و پر هزینه شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که داستانی اجتماعی را روایت می‌کند. از میان بازیگران این مجموعه می‌توان به حمید فرخ نژاد، امیرمهدی ژوله، مهران مدیری، نسیم ادبی، نرگس محمدی و آرش عدل پرور اشاره کرد. ستاره اسکندری، هنگامه قاضیانی و امیریل ارجمند هم بازیگران خراسانی این مجموعه هستند.

دوران رونق سریال سازیسریال «پدر گواردیولا» ساخته سعید نعمت ا...

بازگشت شهرام شاه حسینی

شهرام شاه حسینی بعد از تجربه ساخت سریال پر مخاطب «می خواهم زنده بمانم» مدتی است تولید دومین سریالش برای شبکه نمایش خانگی را کلید زده است. سریالی به نام «رهایم کن» با نام قبلی «طوطیا» که مراحل تصویربرداری خود در شهر قم را پشت سر می‌گذارد. تا به امروز تنها عکسی از گریم متفاوت محسن تنابنده در این فیلم منتشر شده است که نشان می‌دهد این بازیگر قرار است نقش فردی مسن را ایفا کند. هوتن شکیبا، آزاده صمدی، هدی زین العابدین و مهدی حسینی نیا دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.

اولین تجربه سروش صحت

«مگه تموم عمر چند تا بهاره» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان هم در آستانه پخش از شبکه نمایش خانگی قرار دارد و پیش بینی می‌شود با اتمام مراحل فیلم برداری اش، اواخر آذر یا اوایل دی منتشر شود. سه فصل مجموعه «لیسانسه ها»، «پژمان» و «ساختمان پزشکان» از جمله سریال‌های موفق سروش صحت برای تلویزیون محسوب می‌شوند که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده اند. از این رو پیش بینی می‌شود اولین تجربه او در شبکه نمایش خانگی هم بتواند موفق باشد. صحت در اثر جدیدش با بازیگرانی همکاری داشته است که پیش از این جلوی دوربین او رفته اند. از میان آن‌ها نیز می‌توان به علی مصفا، پژمان جمشیدی، هوتن شکیبا و کاظم سیاحی اشاره کرد.

مهدویان و احتمال ساخت ۲ سریال

محمدحسین مهدویان که سال گذشته با سریال «زخم کاری» توانست نظر مخاطبان را جلب کند احتمالا به زودی فصل دوم این مجموعه را جلوی دوربین می‌برد. به نظر می‌رسد این سینماگر تصمیم دارد «زخم کاری» را به عنوان سه گانه‌ای از آثار ویلیام شکسپیر تولید کند. یعنی بعد از آنکه فصل اول را براساس نمایشنامه «مکبث» کارگردانی کرد، حالا فصل دوم را با اقتباس از نمایشنامه «شاه لیر» و فصل سوم را با اقتباس از نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر خواهد ساخت.

البته نام مهدویان برای ساخت سریالی براساس رمان «سرخ سفید»، نوشته مهدی یزدانی خرم، هم مطرح شده و حتی بیان شده که با جواد عزتی برای حضور در این پروژه توافق شده است، باید دید درنهایت مهدویان با فصل جدید سریال موفقش، یا با ساخت سریالی دیگر به شبکه نمایش خانگی خواهد آمد.

بازی علی نصیریان در یک مجموعه

«بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی هم چندی پیش از ساترا مجوز ساخت دریافت کرد. اثری که در ابتدا قرار بوده است در قالب فیلم سینمایی ساخته شود، اما حالا با بسط و گسترش داستان به یک سریال چند قسمتی تبدیل شده است. از علی نصیریان که پیش از این در فیلم‌های «جاده‌های سرد»، «شیرسنگی» و «ایران برگر» با جعفری جوزانی همکاری داشته است به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال «بهشت تبهکاران» نام برده می‌شود. این مجموعه اثری تاریخی است که داستانش در اواخر دهه ۲۰ اتفاق می‌افتد.

سکوت خبری درباره ساخت چند سریال

درباره ساخت چندین اثر دیگر هم تا به امروز اطلاع رسانی‌های محدودی صورت گرفته است، ولی معلوم نیست این آثار مراحل ساختشان شروع شده است یا نه. حتی به نظر می‌رسد تولید برخی از آن‌ها منتفی شده باشد. از میان این مجموعه‌ها می‌توان به «بامداد خمار» به نویسندگی محمد داوودی و تهیه کنندگی حسن مصطفوی، «قهوه ترک» به کارگردانی منیر قیدی، «خون خورده» به کارگردانی مهدی جعفری، «راه میان بر» به کارگردانی تهمیه میلانی، «سواره نظام کوچک» به تهیه کنندگی مهتاب کرامتی و کارگردانی هومن بهمنش و «پرنده آبی»، اثر آیدا پناهنده، اشاره کرد.

همچنین امسال خبر‌هایی غیر رسمی درباره ساخت سریال جدیدی به نام «زالو» به کارگردانی مهران مدیری و سریالی تاریخی اجتماعی به کارگردانی ابوالحسن داودی، سینماگر خراسانی، منتشر شده است. سریال کمدی «نیوکمپ» از دیگر مجموعه‌هایی است که وضعیت ساختش نامشخص است. در ابتدا بیان شده بود کمال تبریزی کارگردانی این مجموعه را برعهده دارد، اما بعدتر در برخی اخبار از منوچهر هادی به عنوان کارگردان «نیوکمپ» نام برده شد. درحالی که منوچهر هادی قرار است به زودی ساخت فصل دوم سریال «نیسان آبی» را هم کلید بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->